Tips Hias Bilik Mudah: Gambar dan Penyepit Baju

22 March


I'm really passionate when it comes to decorating spaces! My favourite space to decorate is of course, the bedroom. The room is where the heart is, right? Hehehe. Memandangkan saya baru masuk bilik asrama baru kat universiti, jadi inilah masanya untuk deko deko bersamaaa Jajiii haha. So right here on the wall I have some photos of the places I'd love to visit one day, and some inspiring quotes, hanging on a thin rope attached to wooden cloth pins.

Nak hias bilik macam ni mudah je. Bahan-bahan yang diperlukan adalah seperti berikut:


1. Paku/cangkuk
2. Tali/benang kait yang tebal
3. Penyepit baju kayu
4. Gambar yang nak dipamerkan
5. Gunting

Cara-caranya pula adalah seperti berikut:

1. Lekatkan dua cangkuk pada dinding. Jarak antara dua cangkuk tu terpulang pada bilangan gambar yang nak diletakkan. Kalau nak guna paku pun boleh, cuma saya guna cangkuk lekat ni sebab lebih mudah. Lagipun ni bilik kat hostel universiti, tak boleh paku sesuka hati hehe.

2. Gunting tali/benang, kemudian ikatkan tali/benang pada cangkuk. Pastikan ikatan tidak terlalu tegang.

3. Sepitkan gambar pada tali tersebut. Dah siap!


Senang kan? Untuk gambar tu, saya cetak dan potong sendiri sendiri kat bilik je. Sebab kebetulan memang printer tu ada dakwat warna dan stok kertas gambar pun banyak lagi. Saya suka betul dengan kata-kata hikmat macam ni tau, lagi-lagi kalau dah letak kat tepi katil macam ni. Rasa macam bangun-bangun tidur je terus dapat motivasi! Hehe.


Why Chanel? Because Chanel inspires me to work harder in order to buy those pretty handbags! Haha :p  Ohh and the coral and red flowers are actually Kate Spade's design, and I love Kate Spade! Meanwhile for the places I'd love to visit, on the right is Mecca (every Muslim's dream), and on the left is New York (too much influence from American TV series haha). There's so many other places I dream of visiting too but I chose these two to be hanged just because the photos are nice (thanks Google!) hehehe. 


"Dreams don't work unless you do". Jangan takut untuk bermimpi, jangan mengalah untuk mengejar mimpi. Haa kalau ada yang dah cuba hias bilik macam ni nanti jangan lupa tag saya kat gambar korang tau! Tak kisahlah kat Facebook ke Instagram ke. Teringin okay nak tengok bilik yang comel-comel tuu hehe. Selamat menghias!

You Might Also Like

0 comments