Belated Birthday Simple Celebration at The Kapit's

13 August


It was my first time celebrating my birthday away 400km away from my family, so I decided to get myself a cake and shared it with my closest friends in Penang. Alhamdulillah, I'm 24! Cepat betul masa berlalu. Dah tua dah Jaji ni rupanya. :p

Sambutan secara kecil-kecilan (makan kek je) dibuat di kafe milik sahabat lama saya, Abang Cha iaitu The Kapit's. The Kapit's ni merupakan satu kafe yang terletak dalam USM. Saya dah pernah buat ulasan tentang kafe ni, kalau nak tahu lebih lanjut boleh baca kat sini ye.


Sebenarnya ini bukanlah 'sambutan' sangat pun, sebab saya cuma ajak kawan-kawan rapat saya di Penang ni untuk makan kek je. Kawan-kawan yang hadir pun cuma tiga orang je, iaitu teman sebilik saya Syuhairah Ahmad, Kak Ain, dan teman baik saya sejak zaman sekolah iaitu Aslam Rashid. Seorang lagi teman rapat saya di Penang iaitu Lau tak dapat hadir sebab dia tiba-tiba kena masuk kerja, walaupun hari Sabtu huhu. Tapi tak apa, sebab jumlah kawan tak penting, yang penting kualiti mereka sebagai kawan kan. Hehee :p


Di The Kapit's ni tak ada kek penuh yang bulat tu, jadi kami cuma pilih beberapa potong kek untuk dimakan bersama-sama, lagipun bukannya ramai sangat yang nak makan kan, kalau beli kek penuh pun takut tak terhabis nanti. Of course, the cake is chocolate because its my favourite! Btw, saya kagum dengan penyajian kek yang dibuat oleh Abang Cha ni. Cantik sangat! Tak terbayang pun dia akan hidangkan dalam pinggan cantik, siap dengan tanda "Happy Birthday Zulfati Izazi" lagi, hehehe terima kasih Abang Cha!


Kebetulan kat kafe tu memang banyak hiasan yang boleh dibuat props, dan salah satunya ialah tiara tu. Haaa apa lagi, saya pun dengan bangganya pakailah tiara tu kan hahaha. Bukan selalu dapat fefeeling princess macam ni. :p


Apapun terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi teman saya makan kek sambil main Jenga (kat Kapits memang ada Jenga untuk dimain haha) . Terima kasih juga kepada Alam yang senyap-senyap tolong bayarkan, sedangkan perancangan asalnya memang saya yang nak belanja mereka, alih-alih diorang pula yang belanja kita. Kak Ain pun siap bagi hadiah lagi. Im so blessed to be surrounded by these people, so blessed to be given a good life. Alhamdulillah.

P/s: Tak sabar nak balik rumah dan makan-makan dengan keluarga pula!

Thanks for your wishes!
Love,
Jaji.

You Might Also Like

0 comments